La camiseta: retrocedint en el temps



Fa uns dies es va presentar la nova equipació del FC Barcelona per a la temporada que ve. Com ja era previsible, l'innovador disseny va causar polèmica. De la mateixa manera, l'aparició del logo de Qatar Foundation va donar molt que parlar. Sense anar més lluny, durant els vuit dies habilitats per comprar les entrades de la final de la Lliga de Campions, un grup d'aficionats va recollir signatures per portar davant la junta de compromissaris la nova esponsorització.
Però no és la polèmica sorgida amb el nou disseny la que mou aquest article. Més aviat, podríem dir que l'objectiu d'aquest és demostrar que les decisions controvertides, de vegades, també resulten ser encertades.

Remuntem-nos vuit anys enrere, a l'era de Laporta i a la seva primera junta de compromissaris. Allà, el flamant guanyador de les eleccions (amb Rosell de vicepresident) va proposar als socis incloure publicitat a la samarreta. Aquests van acceptar i el Barça va començar la recerca d'un patrocinador que aportés un gran benefici al club. Es va parlar de Bwin, de Beijing 2008, i fins i tot es va arribar a rumorejar que una marca de viagra volia el patrocini blaugrana. El 2006, en un gir inesperat i ja sense Rosell, es va forjar l'acord entre el FC Barcelona i Unicef, i molts (moltíssims) van criticar l'actuació de la junta, sobretot els que no eren simpatitzants del club català.

Així, el diari As va realitzar un article on es va albirar l'inici del que ara ningú intenta dissimular: la campanya de desprestigi contra el FC Barcelona. Amb un títol pseudo dramàtic, el diari madrileny va qualificar de fracàs la operació del club culer: "Unicef ​​acaba amb el somni del patrocinador", va titular As Però el punt àlgid del text estava just a sota. El subtítol deia així: "Laporta ven com un èxit un dels seus grans fracassos". La lluita contra Laporta havia començat i, després de la segona Champions League del Barça, calia desvirtuar totes les coses bones que l'entitat catalana aconseguia per tal de tornar a veure el Reial Madrid a la cúspide del futbol mundial.

Ara, amb la perspectiva dels anys transcorreguts, un no pot evitar riure al tornar a llegir l'article de l'As. Els beneficis de l'acord entre el Barça i l'Unicef ​​són incalculables.La marca Barça s'ha associat amb la solidaritat, reforçant el logotip de "més que un club". En els països més necessitats la samarreta del Barça està per tot arreu, moltes són còpies falses, però totes elles mostren el mateix escut i les dues mateixes paraules: Barça i Unicef. El Barça ha escalat posicions entre els fans i ja és a prop del Manchester United, líder indiscutible en aquesta estadística. L'aparició del club català en els mitjans s'ha fet regular pels seus títols però també pel seu lideratge en la gestió alternativa d'un club de futbol.

Així doncs, el Barça és un model a seguir per a la gent i per als altres clubs. I Unicef ​​té molt a veure en això. Tant que ara el seu lloc s'ha venut per 30 milions d'euros, el major patrocini de la història del futbol. Falta veure si la cobdícia trenca el sac i el Barça perd el que ha guanyat en aquests cinc anys. Per sort, es conserva l'acord amb Unicef ​​(que ara lluirà a l'esquena) i es reafirma l'interès del Barça per els valors més elementals de la humanitat. Això de Qatar Foundations és una decisió controvertida, és cert. Esperem que no sigui equivocada ... 

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada