El joc del Barça: patrimoni de la humanitat


Fa poc més d'una setmana vaig emprendre una aventura personal que em va portar des de Barcelona fins a Vancouver, la tercera ciutat més important del Canadà. El propòsit de la mateixa era aprendre anglès i millorar les meves aptituds comunicatives. Amb l'experiència d'haver viscut amb anterioritat en un altre país diferent del meu, l'adaptació va ser senzilla i en tres dies ja vaig fer més amics del que havia esperat al marxar.

El més interessant del que he viscut en una setmana va ser descobrir que tot i les diferències culturals existents, hi ha coses que no canvien. Vegem un exemple. Com sabreu, Pro Evolution Soccer s'ha convertit en el joc esportiu per excel·lència de la Play Station i, com no podia ser d'altra manera, a la residència on visc els tornejos amb aquest joc són habituals. Xilens, brasilers i europeus ens ajuntem per passar l'estona i divertir-nos. És una manera de socialitzar i també un bon mètode per conèixer una mica més altres cultures.

I Aquí és on vull arribar. Va ser realment sorprenent i gratificant escoltar a un dels jugadors comparar-se amb el Barça a l'aconseguir sortir amb la pilota des de la defensa i combinar després realitzant una espectacular jugada d'atac. Quan li vaig preguntar perquè s'havia comparat amb el Barça em va dir: "perquè ells són els que juguen així. Són els únics que ho fan sempre". A partir de llavors, em vaig adonar que cada vegada que aconseguien fer moltes passades en un curt espai de temps repetien la mateixa paraula: Barça, reafirmant que el model de la "Masia" ja és part de la història del futbol i, per tant, patrimoni de la humanitat.

0 comentarios:

Publica un comentari a l'entrada